Portalen voor iedereen: Eenvoudige toegang tot relevante informatie

Bij Carta Online bieden we voor verschillende gebruikers specifieke portalen aan. Hierdoor heeft iedere gebruiker direct toegang tot de informatie die voor hem of haar relevant is. Of het nu gaat om cursisten, docenten, medewerkers, acteurs of leden, onze portalen zorgen ervoor dat iedereen eenvoudig en snel de benodigde gegevens kan vinden. Zo maken we de gebruikerservaring zowel gebruiksvriendelijk als efficiënt.

Portalen voor Deelnemers- of cursisten

Het cursistenportaal biedt de deelnemer toegang tot alle voor hem of haar relevante informatie. In het dashboard van het portaal ziet de cursist direct welke cursussen hij of zij volgt, samen met het bijbehorende rooster. Ook kan de cursist snel het laatste nieuws en berichten bekijken die door u of de docent zijn verzonden. Dankzij dit portaal hebben cursisten alles wat ze nodig hebben binnen handbereik.

E-learning via het cursistenportaal

Maakt u gebruik van een aparte e-learningomgeving? Dan kan de cursist via zijn of haar cursistenportaal direct doorstappen naar de e-learningmodules, zonder opnieuw in te hoeven loggen. Het portaal maakt de toegang tot diverse leermaterialen eenvoudig en zorgt voor een naadloze ervaring tussen de verschillende leerplatformen.

Blended leren

Steeds meer cursus- en trainingsbureaus bieden blended leertrajecten aan, waarbij traditionele klassikale trainingen worden gecombineerd met e-learningmodules, webinars, whitepapers, YouTube-filmpjes en meer. Via het cursistenportaal kunt u deze blended leertrajecten overzichtelijk aanbieden, zodat cursisten via één portaal toegang hebben tot alle verschillende leervormen.

Administratie via het portaal

Naast het aanbieden van leerinhoud, kunt u via het portaal ook administratieve taken afhandelen. U kunt documenten zoals facturen en certificaten via het portaal beschikbaar stellen, zodat cursisten ze zelf kunnen downloaden. Ook kan de cursist via het portaal zijn aanwezigheid doorgeven of de resultaten van de cursus inzien. Dit maakt administreren eenvoudig en overzichtelijk voor zowel de cursist als de beheerder.

Wil de cursist zich later inschrijven voor een nieuwe cursus? Dat kan net zo makkelijk via zijn eigen cursisten portaal. De in Carta Online al bekende gegevens worden dan direct ingevuld in het inschrijfformulier. Met één druk op de knop schrijft de cursist zich zo weer in voor een vervolgcursus.

learning management systeem, Cursusplanning en roostering in de backoffice

Portalen voor docenten

Ook uw docenten kunnen via een eigen portaal toegang krijgen tot informatie die voor hen relevant is. De docent kan eenvoudig via Carta Online zijn of haar cursisten berichten sturen. Voor deze en andere communicatie zijn sjablonen beschikbaar die zorgen voor een uniforme uitstraling. De docent kan via het portaal altijd zijn actuele rooster inzien. Na afloop van een cursus controleert hij de aanwezigheid van de cursisten. Ook kan de docent, indien gewenst, documenten uploaden voor de cursisten.

Docenten inroosteren of vervangen

Via de backoffice kunt u docenten eenvoudig inroosteren voor trainingen. Deze informatie wordt automatisch bijgewerkt in hun portaal, zodat ze direct toegang hebben tot hun rooster. Wanneer een docent ziek is, kunt u snel naar een vervanger zoeken via de portalen, waar u filters kunt toepassen op basis van specialismen en beschikbaarheid. Zo is alles snel geregeld via de portalen van Carta Online.

Bedrijfsportalen

Voor bedrijven die een compleet opleidingsaanbod willen aanbieden aan hun medewerkers, biedt Carta Online de mogelijkheid om eigen bedrijfsportalen te creëren. Via deze portalen kan een organisatie haar opleidingen exclusief aanbieden aan haar eigen medewerkers, zodat zij enkel toegang hebben tot de voor hen relevante cursussen en materialen.

Meer mogelijkheden?

Kies wat u nodig heeft voor het beheer van uw cursus- en opleidingsadministratie. Met Carta Online beschikt u over een zeer uitgebreid pakket. Kijk welk mogelijkheden het beste bij uw organisatie passen.